Küresel oyun pazarı, zaman geçtikçe büyümeye devam ediyor. Aynı zamanda oyun pazarının eğlence sektöründen aldığı pay da bu büyüme ile birlikte artıyor.
Küresel oyun pazarının 2022 senesinin sonunda 230 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Pandemi süresinde evlere kapanılması, teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin sonucunda oyun sektörünün, küresel eğlence pazarından almış olduğu pay hızla artmaya başladı. 2026 senesine yönelik beklenti ise küresel oyun pazarının 320 milyar dolara ulaşması yönünde.
Bloomberg HT tarafından yapılan bir habere göre Games United Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Bilgehan Baykal, Türk oyun sektörüne değindi. Konu üzerine Baykal, “Türkiye 2021 yılında 266 milyon dolar, bu yılın ilk 6 ayında 333 milyon dolar yatırım alan ülke oldu. Ciddi bir ivme ve potansiyel var. Pandemi, genç nüfusun olması, sektörel teşvikler, sektörün büyümesinde önemli etken oldu. Türkiye’de Peak Games, Gram Games, Dream Games gibi başarı hikayelerini gördük. Diğer yanda Türkiye’de oyun oynayanların satın alma eğilimleri çok düşük. Dolayısıyla oyun geliştiricilerin öncelikli pazarı Türkiye yerine Kuzey Amerika oluyor.” ifadelerine yer verdi. Ardından ise Baykal, oyun endüstrisi için devamlı bir büyümenin yaşanabilmesi için “Başarılı bir start-up kurucusunun yaş ortalaması 40 ile 45 yaş arası. Yatırım alan firmaların tek başına sermaye yatırımı değil, global arenada kendilerini duyurabilecekleri pazarlama desteğini almaları gerekiyor. Genç geliştiricilerin şirket yönetimi kapsamında desteklenmesi önemli.” dedi.