T129 ATAK ve T929 ATAK-II Helikopterlerinde Gelinen Son Aşama

Yayın Tarihi:

TUSAŞ tarafından geliştirilen ATAK-II'NİN (T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri)montaj faaliyetleri hız kesmeden devam ediyor.

T129 ATAK ve T929 ATAK-II Helikopterlerinde Gelinen Son Aşama

TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii) Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, basın mensuplarına projelerdeki son durumu açıkladı.


Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri’nde Montaj Yapımı Başladı

Yapısal parça üretimini bitirmek üzere olan T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri’nin montaj faaliyetleri sürüyor. Helikopterin ön ve orta gövdeleri birleştirilirken, üretimi tamamlanan ve gövdenin hemen yanıbaşında bulundan kuyruk kısmının da yakında montajının tamamlanması planlanıyor.
TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, ATAK-II’nin bu yıl içerisinde ilk uçuşunu gerçekleştireceğini ve 2025 yılında ise kullanıcısına teslim edileceğini açıkladı.

T129 ATAK helikopterine göre oldukça büyük olduğu görülen ATAK-II, AH-64 Apache Taarruz Helikopteri ile benzer ebatlara sahip.

Diğer bir yandan ATAK-II prototipinde kullanılacak motorların teslimi yapılmadı. Motorların, Türkiye’ye gönderilmek üzere Ukrayna tarafından paketlendiği bilgisine ulaşıldı. ATAK-II’de, Mi-17 helikopterinde de kullanılan iki turboşaft motor yer alacak ve helikopter 10+ ton azami kalkış ağırlığında olacak.

T129 ATAK’ta Üretim Sürüyor

Diğer yandan TUSAŞ, Türkiye’nin ilk taarruz helikopteri olan ve İtalya ile gelişimi ortak yapılan T129 ATAK’ın da üretim faaliyetlerine devam ediyor. Şu ana dek Türk güvenlik güçleri tarafından siparişi verilen 83 tane helikopterin 74’ü teslim alınırken, yakında Jandarma’ya da 3 tane helikopter teslimi yapılacak.

İhracat kapsamında TUSAŞ, bu sene 4 tane ATAK helikopteri teslimatı yapacak. Helikopterlerin ikisi Filipinler'e, diğer ikisi ise Nijerya’ya verilecek. Nijerya’nın ATAK helikopterlerinde, yerli imkanlarla yapılan 20mm Burun Topu yer alacak.

TUSAŞ’ın daha önce Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na teslimini gerçekleştirdiği T129 ATAK FAZ-I helikopterlerin modernize çalışmaları sürüyor. Çalışması biten helikopterler, FAZ-II standardına yükseltiliyor.

Şirket, aldığı lisans hakkında 2028' dek ATAK helikopteri üretimini sürdürebilecek. 2028'den sonra bu sınıfta bir taarruz helikopteri olması halinde özgün bir platform yapılacak.

ATAK Helikopterlerinden Sonra Türkiye'den Bir Çağ Atlatan Adım Daha!

ATAK Helikopterlerinden Sonra Türkiye'den Bir Çağ Atlatan Adım Daha!

Yerli ve milli helikopter ATAK'tan sonra Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yerli ve milli kaynaklarla üretilen T70 de Jandarma'ya teslim edildi.

Gönder
runtobet casino siteleri