NVIDIA, yapay zeka destekli Dinamik Süper Çözünürlük (Dynamic Super Resolution-DSR) özelliğinin yanı sıra birkaç yeni grafik geliştirmesi içerecek olan Game Ready sürücüsünü duyurdu.
Derin Öğrenme Dinamik Süper Çözünürlük (DLDSR), NVIDIA Kontrol Panelinde bulunan DSR seçeneğinin yapay zeka ile geliştirilmiş bir versiyonu olacak
Şirket web sitesinde DLDSR özelliğinden şöyle bahsediyor:
“DLDSR, sonucu akıllıca monitörünüzün çözünürlüğüne indirmeden önce oyunu daha yüksek, daha ayrıntılı çözünürlükte işler.
Yeşil takıma göre DLDSR’nin altörnekleme yöntemi ve yapay zekası, normal DSR’ye göre daha az girdiye ve gelişmiş görüntü kalitesine izin veriyor. Bu nedenle DLDSR 2.25X’in görüntü kalitesi DSR 4X ile karşılaştırılabilir, ancak performansta artış olacak. DLDSR, RTX ekran kartlarında bulunan Tensör Çekirdeklerini kullanacak ve “çoğu” oyun ile uyumlu şekilde çalışacak.
NVIDIA ayrıca ReShade Ray Tracing Filter’ın geliştiricisi Pascal Gilcher ve modlama topluluğunun diğer üyeleriyle birlikte GeForce Experience aracı için üç yeni yeni Serbest Stil filtresi ürettiklerini açıkladı. Yaygın olarak “Ray Tracing ReShade Filter” olarak bilinen SSRTGI (Screen Space Ambient Occlusion), daha fazla derinlik ve gerçekçilik duygusu yaratmak için en sevdiğiniz oyunların aydınlatmasını ve gölgelerini iyileştirebiliyor.Yeşil takım, Gilcher’ın yeni değiştirilmiş SSRTGI filtresi DLDSR ile birlikte kullanıldığında Prey gibi klasik oyunların “remaster deneyimi” üretebileceğini söylüyor. Hem DLDSR hem de yeni Freestyle filtrelerinin 14 Ocak’ta piyasaya çıkacak olan Game Ready Sürücüsüne eklenmesi planlanıyor.