Neal Stephenson, teknolojinin benimsenme sürecini engellediğine inandığı için milyonlarca insanın sanal dünyalarda değerli bulduğu deneyimler yaratmanın oldukça zor olduğunu söylüyor.
Yakın zamanda Meta tarafından popüler hale getirilen genel kavramın ve "metaverse" teriminin yaratıcısı olduğuna inanılan Neal Stephenson, bu teknolojinin ana akım kabulünün çok uzakta olabileceğine inanıyor. Terimi 1992 tarihli Snow Crash adlı romanının bir parçası olarak kullanan yazar, metaverse'nin büyümesinin sanal dünyada sunulan deneyimlerin kalitesine bağlı olacağını açıkladı.
Financial Times'a sunulan bir röportajda Stephenson şunları söyledi:
Milyonlarca insanın değerli bulduğu deneyimleri içeren ve o deneyimleri yaşamanın oldukça zor olduğu sürece milyonlarca insanın kullandığı bir meta veri havuzu olmayacaktır. dedi.
Metaverse ve oyun teknolojisi arasında net bir ilişki kuran yazar, oluşturulan oyun Doom'a atıfta bulunarak, "Oyun endüstrisinin ekonomik motor ve açıkça gelecekteki herhangi bir metaverse'nin temeli olacak teknolojik motor olduğunu" belirtti. Software'den John Carmack, Metaverse dönemini başlatan oyunlardan biri.
Stephenson ayrıca blockchain ve Metaverse'nin daha büyük bir dünyanın parçası olarak farklı dünyalar arasında bir bağlantıya izin veren doğal bir ilişkiye sahip olduğunu açıkladı. Yazar, kurucu ortağı olduğu şirket olan Lamina1'i kurmasının bir nedeninin, "Blok zincirlerinin yetenekleriyle oldukça iyi giden bir teknoloji düzeyinde" dijital dünyalar yaratmak için bir temel sağlamak olduğunu söylüyor.